Snart slut

ja, nu kommer man egetligen inte ha någon ursäkt för att lata sig när jag väl kommer hem till gbg. Har inte gjort annat dessa juldagar än att lata mig. Har massa skolarbete att ta igen oxå...men det är senare bekymer som jag får ta tagi när jag väl är hemma. Just nu vet jag inte exakt när jag e hemma, bara att målet är att vara hemma innan tolvslaget på nyår.

Det är konstigt, jag har bott i det här huset flera år innan och ändå har jag problem att sova i det ensam. 400 kvm som knarrar hela natten + x antal katter som låter gör ju att det aldrig är tyst i det här huset + att det är för stort för att hålla reda på alla rum. Kommer nog alltid vara lite skeptisk att sova i huset ensam. Men men, det gick ju bra inatt med.

Pratade med Patrik igår på msn och jag kommer nog aldrig bli klok på den grabben. Så e det bara.

jahoåp, snart är 2008 slut och det är dags att möta ett nytt år. Får se hur detta blir, om jag ska vara ärlig så hann jag knappt reagera att det var 2008 innan det var slut. Det har varit ett mycket rörigt år med många intryck, känslor, vänner och upplevleser. Även om en del varit jobbigt så skulle jag faktist inte göra så stora förändringar på året om jag kunde. Lite och lite där kanse, sånt som man brukar vilja ändra men de stora sakerna går varken att påverka eller ändra så man får se det som en del av erfarenheten och livet. Jag klagar inte, det som skett har skett och jag ser fram mot nya erfarenheter.

Så ett nytt skolår nu, nya p6are, nya vänner, nya vanor och kanse en ny kärlek, man vet aldrig vad framtiden serverar, det är bara o ta dagarna som de kommer.

Solen skinner här uta på landet nu, det känns nästan som vår i luften och det ligger ett tunt snötäcke på marken så det är ett annorlunda väder. Ska ge alla katter mat och sen ge mit ut på en långpromenad medan solen ännu finns kvar. Landet kanse inte alltid är det mest fartfyllda stället men det är en annan sorts terapi än storstadslivet och ibland är det ganska skönt.

Det har varit en bra jul, hoppas era har varit det med. Puss och kramar på er alla! Jag är snart hemma igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0